Zespół Szkół
tel/fax: 61 29 144 09
e-mail: sppamiatkowo@wp.pl
wycieczki w roku szkolnym 2013/2014

• 16-18 czerwca wyjazd klas I gim i VIb sp do Regionalnego Centrum Profilaktyki Uzależnień dla Dzieci i Młodzieży w Rogoźnie galeria ...
  • 22 maja wycieczka klas V na Kaszuby i do Trójmiasta galeria ...
    Uczniowie klas piątych oraz chórzyści wybrali się na dwudniową wycieczkę. Uczestnicy zwiedzili Szymbark a w nim „dom do góry nogami” oraz Centrum Edukacji i Promocji Regionu. Przewodnik opowiadał o życiu polskich zesłańców na Syberii, o polskich powstańcach po powstaniu listopadowym w Turcji i o życiu dawnych Kaszubów na emigracji w Kanadzie. Dzieci przeżyły również w podziemnym bunkrze symulację nalotu z czasów drugiej wojny światowej. Tego samego dnia grupa wraz z przewodnikiem zwiedzała Gdańsk, a następnego dnia po zwiedzeniu molo w Sopocie, odbyło się wielkie plażowanie. Na koniec przewodniczka oprowadziła wszystkich po porcie w Gdyni, gdzie można było podziwiać okręt wojenny Błyskawicę oraz żaglowiec Dar Pomorza.
  • 13-14 maja zielona szkoła klasy VIa w Żurawińcu galeria ...
    Uczniowie z klasy VIa i 2 chłopców z VIb pod opieką p.A.Ratajczyk i p.H.Szczepkowskiej wyjechali na wycieczkę. Na początek zawitaliśmy do Stobnicy - stacji zachowawczej hodowli wilków, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek nie tylko o wilkach, ale także o innych zwierzętach. Stamtąd udaliśmy się do Żurawińca do tzw. "zielonej szkoły", gdzie po zakwaterowaniu i obiedzie czekało nas mnóstwo atrakcji: mecze, zabawy zręcznościowe, konkurencje sportowe, paintaball, nocne podchody w lesie, a także ognisko z kiełbaskami i dyskoteka. Następnego dnia wyjechaliśmy do Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego, gdzie nieco przestraszeni słuchaliśmy przewodnika i zwiedzaliśmy bunkry. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Pamiątkowa.
  • 22 listopada wycieczka śladami Hipolita Cegielskiego pt. „Twórczy patriotyzm ...” galeria ...
    W październiku 2012 Sejmik Województwa Wielkopolskiego nazwał rok 2013 rokiem Hipolita Cegielskiego. Sejm RP w grudniu 2012 przyjął okolicznościową uchwałę, związaną z 200. rocznicą urodzenia Cegielskiego. We wrześniu w ODN w Poznaniu odbył się grant „Rok Hipolita Cegielskiego – realizacja projektu w gimnazjum”, w którym wzięli udział nauczyciele z naszej szkoły. W związku z tym rozpoczęliśmy działania, które mają na celu przybliżeniu sylwetki tej postaci. Jednym z etapów naszych działań była wycieczka do Poznania śladami Hipolita Cegielskiego pt. „Twórczy patriotyzm ...”. Zaczęliśmy od Zakładów Hipolita Cegielskiego, gdzie poznaliśmy najważniejsze fakty z jego życia, następnie zwiedziliśmy zakłady, które produkują dziś m.in. silniki do okrętów. Następnie zwiedziliśmy Wielkopolskie Muzeum Wojskowe. Kolejnym etapem był spacer śladami H. Cegielskiego po Starym Rynku. Wyjazd zakończyliśmy wizytą na cmentarzu Zasłużonych Wielkopolan.
  • 12 listopada wycieczka klas V do WPN w Jeziorach galeria ...
    Klasy piąte odwiedziły Wielkopolski Park Narodowy. Wysłuchaliśmy tam prelekcji dotyczącej zasobów parku i jego historii, a później samodzielnie pracowaliśmy z eksponatami zgromadzonymi w muzeum. Na szlaku pani przewodnik pokazała nam między innymi wiąz, który jest pomnikiem przyrody oraz jedno z jezior na terenie parku. Nie brakowało też zabaw w terenie, na przykład udawaliśmy nietoperze:)!
  • 3 listopada mecz Lech Poznań – Górnik Zabrze galeria ...
    ... jest taka drużyna co się zwie poznański Lech,
    Lechu, lechu, lechu, ukochany klubie nasz...
                                                                      „W Grodzie Przemysława”
    Grupa oddanych kibiców Kolejorza z naszej szkoły udała się na mecz Lech Poznań – Górnik Zabrze, który szczęśliwie zakończył się 3:1 dla Kolejorza. Wspólnie kibicowaliśmy na stadionie przy Bułgarskiej wyposażeni jak prawdziwi kibice w szaliki, koszulki i czapki w barwach Kolejorza. W przerwie wzmocniliśmy się napojami i hot-dogami;)
  • 20 września wycieczka na XIX Festyn Archeologiczny w Biskupinie "Archeologia- zawód czy przygoda?" galeria ...
    Nagrodą dla chórzystów z klas I-III był wyjazd na XIX Festyn archeologiczny do Biskupina. Hasło tegorocznego festynu brzmiało: Archeologia- zawód czy przygoda?. Dzieci mogły aktywnie uczestniczyć w różnego rodzaju warsztatach i pokazach związanych z życiem naszych przodków.
  • 13-16 września wycieczka chóru w Góry Swiętokrzyskie galeria ...
    Członkowie choru „Vivace” Zespołu Szkół w Pamiątkowie pojechali na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Chórzyści zobaczyli m.in. Jaskinię Raj w Chęcinach, ruiny zamku w Bodzentynie, malownicze zabytki Sandomierza, Muzeum H.Sienkiewicza w Oblęgorku oraz Klasztor Oblatów na Łysej Górze. Mimo niezbyt sprzyjającej aury, wszystkie zaplanowane miejsca udało się zwiedzić. Wycieczka mogła się odbyć dzięki finansowemu wsparciu Stowarzyszenia Przyjaciół Chóru "Vivace" oraz dotacji Starostwa Powiatowego w Szamotułach.